Tuesday 15 March 2011

TsuNaMi Di JePuN

Assalamualaikum Semua..
apa khabar???..aku harap korang semua dalam keadaan sihat dan ceria..dah lama aku tak update blog aku nie..walaupun kita sedang bergembira..tapi kita jangan lupa pada golongan manusia yang sedang menderita..so hari ni aku nak berkongsi cerita mengenai berita terbaru dan terkini..iaitu Tsunami di Jepun..Sian kan kat diorang..tsunami kat sana lagi teruk dari tsunami yang jadi kat Malaysia 26 Disember 2004..Pada 11 Mac 2011 bersamaan pukul 2.46 petang waktu Malaysia, negara matahari terbit ini telah dilanda dengan tragedi tsunami yang paling dahsyat dalam sejarah negara mereka untuk tempoh 140 tahun. Kekuatan pada 8.9 skala Richter. Kejadian ini berlaku di timur laut Tokyo.so..aku nak kongsi gambar-gambar sekitar tsunami di sana dengan korang semua..renung-runungkan lah...


dahsyat kan???..Semoga Allah Melindungi Malaysia dari terkena dari bencana alam seperti ini..Amin..

1 comment:

  1. dasyat...nauzubillah...harap2 kita selamat dari bencana mcm nih..

    ReplyDelete