Friday 6 January 2012

One More Step

Alhamdulillah..satu langkah telah ku sampai..tinggal selangkah je lagi untuk aku bergelar seorang isteri..untuk pengetahuan semua, pada 1 Safar 1433 bersamaan hari Isnin 26 Disember 2011 aku telah menjadi tunangan kepada seorang lelaki yang bernama Muhammad Affendi To Bin Abdullah a.k.a My Mr.FrendyTo..hehe.. Syukur Alhamdulillah..hubungan kami ini mendapat restu kedua belah keluarga walaupun kami berlainan bangsa..kami sangat bahagia dan gembira apabila semua orang disekililing kami merestuinya terutama kedua orang tua kami..dan kata sepakat diambil dengan mengikat tali pertunangan terlebih dahulu...

Syukur Syukur dan syukur kepada Allah Yang Maha Esa kerana memberikan aku seorang lelaki yang selama ini aku cari setelah pelbagai dugaan dan rintangan yang diberikanNya kepada ku..aku percaya..setiap dugaan dan ujian yang ku lalui ada hikmahnya dan juga untuk mengajarku erti kesabaran..kejujuran..kesetiaan..kesyukuran..dan memberikan aku kekuatan untuk terus hidup dan Tuhan hadiahkan aku dengan dia..syukur Alhamdulillah..semoga ikatan pertunangan ini akan sampai kepada ikatan pernikahan dan jodoh kami berpanjangan hingga ke syurga...Amin..Amin..Amin..

Ramai kawan-kawan i tanya..apa rasa jadi tunang orang??..hurmm..i pun x tau macam mana nak jawab macam mana..sebabnya..i x rasa apa-apa pun yang berbeza..i rasa sama je mcm selalu..cuma i happy la..sebab ade juga lelaki yang sudi jadikan i bakal isterinye..hehehe..bila dah jadi tunang orang nie..banyak juga benda yang i kena tukar..kena ubah..bukan ubah penampilan je tapi ubah tingkah laku..i x boleh hipokrit untuk berlakon jadi orang lain yang lebih sempurna..but i try to be better..i still jadi diri sendiri sebab Mr.Frendyto suka i macam mana i sekarang..cuma kelakuan kita kena jaga sekarang..setiap gerak geri i dah ada orang ambik tahu..i kena jaga nama baik keluarga dan jugak dia..kena lebih matang..gaya pemakaian pun x leh dah nak over-over macam dulu..biarlah yang sesuai dengan diri dan menutup aurat..sebab x lama lagi dah nak jadi isteri orang..hehe..macam x percaya plak i dah nak kawin..tapi uoollss..date nikah blum ditetapkan lagi..nanti i bagitau uolls k...

Mesti ramai yang tertunggu-tunggu untuk melihat sapa My Mr.FrendyTo yang selalu dicerita-ceritakan dalam blog nie kan??..hehe..untuk tidak menghampakan anda semua..sedikit gambar dimuat turunkan di sini sebagai tatapan anda semua...doakan semoga jodoh i dengan Mr.FrendyTo berkekalan yerk...hehe~

~..::kedua-dua orang tua kami yang disayangi::..~



~..::inilah Mr.FrendyTo saya..hensem x??..hehe::..~

No comments:

Post a Comment